Dec 10, 2008

BLOG HINA ISLAM

Inilah blog yang mempertikai dan membuat kenyataan yang menghina Islam dan umatnya. Kepada umat Islam, jangan kita beremosi dengan kenyataan pemilik blog ini yang sebenarnya terdiri dalam golongan mereka yang jahil.

Usah kita berbalah dengan orang jahil. Tetapi berilah orang-orang jahil ini, ilmu tentang Islam. Terangkan Islam dengan penuh tenang dan bukannya bertindak mengikut emosi dan kemarahan. Rujuklah balik pada kaedah dakwah yang digunakan oleh Rasulullah saw dan juga para sahabat apabila berdepan dengan masyarakat Musyrikin kaum penyembah berhala di Mekah.

Sekiranya seseorang yang menghina agama kita itu jahil dan tidak tahu tentang Islam, maka tidak layak kita menyerang dan memaki hamunnya, sebaliknya menerangkan hujah-hujah dan kebenaran tentang Islam.

Tetapi... sekiranya kita sudah menyampaikan kepada orang jahil ini apa yang Nabi saw sampaikan kepada kaum Musyrikin penyembah berhala di Mekah dulu, namun di atetap tidak mahu menerima kebenaran itu, dan terus mahu mengutuk dan menyinggung perasaan umat Islam, maka layanan dan bentuk dakwah kepada mereka akan menggunakan cara yang berlainan...

Satu persoalan, apakah yang kekal di dunia ini? Manusia, nyawa, harta benda, anak isteri, kereta, pangkat, tumbuh-tumbuhan, gunung ganang... apa saja yang ada di dunia ini akan musnah dan hancur..hakikat ini diakui oleh setiap individu yang berfikiran waras dan modern di dalam dunia.

Tetapi, ada tempat yang kekal tidak hancur dan musnah sama sekali...kat mana tempat tu? Kalau nak tahu, kena baca Al Quran.

sumber Warisan Pusaka Muhammad

p/s : Bila umat Islam lemah, bertelagah sesama sendiri, hasad dengki, khianat tak taat perintah Allah dan Rasul, inilah jadinya...

0 comments:

MESTI BACA

SEJARAH PERJUANGAN

PEMERINTAH, ULAMA DAN RAKYAT

Copyright 2010 Suara Pekembar
Newbie Friendly theme By: Ikhsan Hafiyudin | Powered and Hosted By: Blogger.com